فواید آب آناناس
نوشته شده توسط : salamati

خواص آب آناناس

آب آناناس حاوی آنزیمی به نام بروملین است که یک آنزیم هضم کننده‌ی پروتئین و ضد التهابی است و بیشتر خواص آب آناناس را تشکیل می‌دهد. به کمک این آنزیم آب آناناس به درمان مشکلاتی التهابی مانند آرتروز، آسم، سینوزیت، کولیت زخمی و حتی سرطان کمک می‌کند. آب آناناس همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین C، بتاکاروتن و مواد معدنی مانند منزیم، کلسیم، فسفر، پتاسیم و منگنز  است می‌‌تواند به تقویت سیستم ایمنی، تحکیم استخوان‌ها و سلامت پوست کمک کند. از دیگر خواص آب آناناس می‌توان به مواردی مانند کاهش درد‌های آرتروزی، بهبود گوارش و سلامتی روده، جلوگیری از اسهال، محافظت در برابر آب مروارید، حفظ سلامت چشم، ارتقای تخمک‌زایی، حفظ سلامت کلیه، موثر در درمان زخم، بهبود عملکرد ماهیچه، بهبود هضم، درمان سرفه و سینوزیت، تقویت سیستم ایمنی، درمان سرطان، تحکیم استخوان‌ها و کاهش دردهای قاعدگی اشاره کرد.

 

خواص و فواید مهم پنهان در آب آناناس

سرشار از آنتی اکسیدان:

آب آناناس حاوی آنتی اکسیدان فراوانی است به علت از بین بردن رادیکال های آزاد سبب جلوگیری از پیری و سرطان می شود. رادیکال های آزاد به سلول ها حمله می کنند و موجب تخریب بیرونی سلول ها یا تخریب DNA داخل سلول می شوند به همین علت افراد زیادی به سرطان مبتلا می شوند.

حاوی مواد مغذی:

ویتامین C موجود در آناناس به تقویت سیستم ایمنی و کاهش احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری ها و عفونت ها کمک می کند. آناناس حاوی ویتامین 1 B است که این ویتامین ، قند را به انرژی تبدیل می کند و مصرف آن سبب می شود انرژی بیشتری در طی روز داشته باشید. آب آناناس منیزیم و کلسیم (مفید برای استخوان ها) زیادی دارند که هر کدام در بدن نقش اساسی دارند.

این آب‌میوه حاوی برخی ترکیبات مغذی و مفید دیگر هم است

آب آناناس افزون بر سرشار بودن از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی منبع بسیار خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها هم به شمار می‌رود که ترکیبات گیاهی مفیدی برای حفظ سلامت بدن هستند.

آنتی‌اکسیدان‌ها به خنثی کردن فعالیت رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند. رادیکال‌های آزاد عوامل خطرناک بسیاری از بیماری‌ها هستند و معمولا به دلیل آلودگی، استرس و رژیم غذایی ناسالم در بدن جمع می‌شوند و آسیب‌های سلولی را به دنبال دارند.

آب آناناس همچنین حاوی بروملین است. بروملین گروهی از آنزیم‌هایی است که فواید زیادی برای سلامتی دارند و می‌توانند به کاهش التهاب، بهبود فرآیند هضم غذا و تقویت دستگاه ایمنی بدن کمک کنند. بروملین معمولا از ساقه‌ی آناناس به دست می‌آید ولی در تمام بخش‌های آناناس تازه وجود دارد. این آنزیم در طب سنتی استفاده می‌شود و برای لوازم آرایشی و داروهای موضعی هم کاربرد دارد.

به تقویت دستگاه ایمنی بدن کمک می‌کند

آب میوه‌ی آناناس می‌تواند برای تقویت دستگاه ایمنی بدن هم مفید باشد. پژوهش‌ها نشان می‌دهند بروملین موجود در آناناس ممکن است دستگاه ایمنی بدن را فعال کند و همچنین به بهبود بدن و مقابله با عفونت‌هایی از جمله سینه‌پهلو، سینوزیت و برونشیت کمک کند. خواص این ماده در ترکیب با آنتی‌بیوتیک‌ها بسیار بیشتر هم می‌شود.

البته این پژوهش‌ها قدیمی هستند و هیچ‌کدام روی بررسی تأثیر آب آناناس بر دستگاه ایمنی بدن تمرکز نکرده است. بنابراین، به پژوهش‌های بیشتری برای نتیجه‌گیری نیاز است. ولی در هر صورت آناناس به دلیل بروملین می‌تواند برای تقویت دستگاه ایمنی بدن مفید باشد و بد نیست آن را به برنامه‌ی غذایی خود اضافه کنید.

آب آناناس برای فشار خون

آب آناناس حاوی مقادیر بالایی از پتاسیم است و از این طریق به کاهش فشار خون و کاهش سطح سدیم بدن کمک می‌کند. کاهش سطح سدیم به کمک پتاسیم یک راه حل هوشمندانه برای تنظیم فشار خون است. بنابراین یکی از فواید آب آناناس کمک به تنظیم فشار خون است.

 

آب آناناس برای درمان درد‌های آرتروزی

بروملین موجود در آب آناناس که دارای خاصیت ضد التهابی است می‌تواند موجب درمان آرتروز و روماتیسم مفصلی هم شود. این خواص آب آناناس آن را به یک گزینه درمانی مناسب برای درمان آرتروز گردن و شانه تبدیل کرده است.

 

آب آناناس برای درمان کولیت

دیگر خواص آب آناناس این است که به کمک بروملین برای درمان بیماری‌های گوارشی مربوط به التهاب همانند اختلال روده تحریک پذیر یا IBD موثر و مفید است. به این صورت که بروملین موجب کاهش تولید مواد شیمیایی مانند لکوسیت‌ها و سیتوکین‌ها که باعث بروز التهاب هستند می‌شود.

 

آب آناناس برای کاهش درد‌های قاعدگی

درد‌های دوران قاعدگی اغلب توسط انقباضات رحم ایجاد می‌شود، که علت بروز این انقباضات رحم یک ماده‌ی شیمیایی به نام  پروستاگلاندین است. بروملین موجود در آب آناناس موجب کاهش سطح پروستاگلاندین دو (PEG2) می‌شود که نوعی پروستاگلاندین است که موجب این انقباضات رحم و ایجاد در‌د‌های قاعدگی است، می‌شود. علاوه بر بروملین آب آناناس حاوی منیزیم نیز است که به کاهش درد‌های پایین کمر کمک می‌کند. بنابراین از خواص آب آناناس برای خانم‌ها می‌توان به تاثیر این آبمیوه در کاهش درد‌های دیسمنوره اشاره کرد.

 

آب آناناس برای تحکیم استخوان

علاوه بر کلسیم، منگنز نیز از جمله مواد ضروری برای تحکیم استخوان است. آب آناناس دارای مقادیر بالایی از منگنز است. منگنز موجب تقویت استخوان‌ها و جلوگیری از بروز بسیاری از مشکلات استخوانی در سنین پیری می‌شود. منگنز موجود در آب آناناس برای رشد سالم ساختار استخوان و شکل آن در سنین بزرگسالی نیز مفید و تاثیرگذار است.

 

آب آناناس برای تقویت سیستم ایمنی

از جمله خواص آب آناناس تقویت سیستم ایمنی است. این خواص آب آناناس ناشی از وجود مقادیر بالای ویتامین C در آن است. آب آناناس به کمک خواص آنتی اکسیدانی خود موجب از بین رفتن آنتی اکسیدان‌ها و از بین بردن آسیب‌ رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند و از این طریق به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

 

آب آناناس برای سلامت قلب

از دیگر خواص آب آناناس این است که موجب بهبود گردش خون شده و جریان خون را به خوبی در سیستم گردش خون به چرخش درمی‌آورد. بروملین موجود در آب آناناس موجب رقیق شدن خون و جلوگیری از تشکیل لخته خون شده و ریسک بیماری های قلبی مانند سکته و دیگر مشکلات مرتبط به قلب را کاهش می‌دهد.

 

آب آناناس برای پیشگیری از سرطان

آب آناناس حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که به جلوگیری از سرطان کمک می‌کند. در واقع آنتی اکسیدان‌ها با رادیکال های آزاد و سلول‌های سرطانی مقابله می‌کنند. آنزیم بروملین موجود در آب آناناس موجب کاهش یا توقف رشد سلول‌های سرطانی شود. همچنین آب آناناس سیستم ایمنی را تقویت کرده و از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند.

 

شامپو ضد ریزش مو فوری و رشد مو بایوفول کانادا

بایوفول تولید کننده بهترین شامپو ضد ریزش مو است که کاملا ارگانیک و ویتامینه است.
درمان فوری ریزش مو حتی ارثی و ژنتیکی با شامپو رشد مو ایج دیفنس بایوفول کانادابه راحتی میسر می شود.

این شامپو ضد ریزش مو گیاهی فاقد ماینوکسیدیل، پارابن و سیلیکون است.

درمان فوری ریزش مو و حتی رشد مجدد موهای ریخته شده را این شامپو ضد ریزش مو فوری طی مدت زمان کوتاهی از شروع استفاده ممکن میکند.
شامپو رشد مو فوری بایوفول دارای ب کمپلکس و آپی ژنین است که جریان خون را در کف سر بالا برده و ترکیبات مغذی را به ریشه سر و ساقه مو می رساند.

پلاسنتا کمپلکس و ب کمپلکس موجود در شامپو ضد ریزش بایوفول به طور موثری ریزش موی حاد و شدید را درمان می کند و رشد مجدد مو را به راحتی و با اولین دوره استفاده میسر میسازد.

 

ماسک کراتینه مو و ضد موخوره اولتراشاین بایوفول کانادا

ماسک کراتینه مو اولتراشاین یا گلاسینگ هیر کرم بایوفول حاوی مواد مغذی و ویتامین ها و انواع پروتئین ها ی مفید و ارگانیک برای موها است.  
برای درمان خشکی وزی و موخوره مو می توانید از ماسک ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول کانادا که دارای مواد و ترکیباتی کاملا طبیعی و بدون پارابن سیلیکون و هرگونه ترکیبات شیمیایی مضر برای مو است بهره ببرید.
پروتئین کراتین موجود در این ماسک صاف کننده و ماسک کراتینه مو به راحتی جذب کوتیکول و فولیکول مو شده و به همراه انواع ویتامین ها مورا به صورت کامل تغذیه می کند و انواع آسیب دیدگی مو را درمان میکند.
این ماسک ابریشمی مو لخت کننده ، صاف کننده و براق کننده مو بسیار قوی و موثر برای موهای خشک، وز و آسیب دیده است.  
ماسک لخت کننده مو بایوفول فاقد ترکیبات شیمیایی، پارابن و سیلیکون است.
این ماسک صاف کننده مو و ماسک پروتئینه مو ساخت کشور کانادا است.

 

محلول ضد ریزش مو و رشد مجدد مو ارگانیک بایوفول کانادا

درمان فوری ریزش مو در خانم ها و آقایان و هر نوع الگوی ریزش مو حتی ارثی و ژنتیکی با محلول ضد ریزش مو شوک به راحتی امکان پذیر می شود.
این تونیک ضد ریزش مو فاقد ماینوکسیدیل، پارابن و سیلیکون و ترکیبات شیمیایی و ترکیبات هورمونی است و به صورت کاملا علمی و برپایه ترکیبات برگزفته از دل طبیعت، ریزش مو را درمان می کند.
این محلول ضد ریزش مو فوری ضخیم کننده مو تقویت کننده مو و ترمیم کننده ریشه مو و ساقه موی نازک و ضعیف است.
محلول ضد ریزش مو گیاهی بایوفول دارای پلاسنتا کمپلکس(جفت گیاهی) ، ب کمپلکس و آمینو اسید است. این محلول گیاهی ضد ریزش مو ریشه مو را مستحکم و ضخیم می کند و مانع از ریزش مو به راحتی و در هنگام شستشو و سشوار و حمام می شود.اگر در اثر استرس،رژیم لاغری، زایمان، فشار کاری زیاد و ارثی دچار ریزش مو شدید و حاد هستید و حتی برای مدت زمان طولانی ریزش موهایتان قطع نمی شود و هیچ گونه درمانی موثر نبوده است، این محلول ضد ریزش مو آن را کاملا درمان می کند.

آب آناناس برای سلامت پوست

آب آناناس منبعی غنی از بتاکاروتن و ویتامین C است و به سالم و درخشان نگه داشتن پوست کمک می‌کند. در واقع بتاکاروتن و ویتامین C موجب خواص آنتی اکسیدانی آب آناناس شده و از چین و چروک پوست جلوگیری کرده و آسیب‌های پوستی ناشی از اشعه فرابنفش و آلودگی را کاهش می‌دهد.

 

آب آناناس برای رفع سرفه

از جمله فواید آب آناناس این است که آب آناناس یک گزینه درنانی بسیار مناسب برای رفع و درمان سرفه‌های مداوم یا سرفه‌های شبانه است.

 





:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: